O mașină pe săptămână. Thunderbird, mașina visului american

thunderbird - 1955 ford thunderbird pic 6696474702542610915 640x480

Text de: E. Mara

Îmi plac mașinile, mult. În special cele clasice, din anii ’45-’70. E aproape imposibil să nu-ți placă acele mașini. Sunt extraordinare. Începând de la exterior și până la ce se află sub capotă.
Fie că vorbim de un Chevrolet Corvet din ’67 fie că vorbim de un Ford Thunderbird din ’55,  toate sunt extraordinare. Thunderbird, să începem cu ea!

thunderbird - 1955 ford thunderbird pic 6696474702542610915 640x480

Ford Thunderbird este una dintre cele mai ușor de recunoscut mașini americane. Sigur ai văzut-o în filme sau pe afișe. Este imposibil să nu o știi.. din vedere măcar. Numele de „Thunderbird” vine de la o pasăre mitică din legendele amerindiene. Se spunea că această pasăre apare doar pentru o fracțiune de secundă printre nori și că este responsabilă de tunete și fulgere. În cultură americană ea simbolizează puterea, viteza și norocul.thunderbird - T bird

Povestea apariției mașinii sună cam așa. În 1951, Lewis Crusoe, managerul general al diviziei Ford se află la Paris împreună cu George Walker (designer-ul) pentru o vizită în cadrul unui salon auto. După ce Lewis admiră o mașină sport europeană în două locuri, nu știu despre ce mașină era vorba, îl întreabă pe George de ce nu au și ei astfel de mașini. George îi răspunde că au și imediat după sună la sediul Ford din Michigand și le spune să înceapă imediat lucrul la o mașină în două locuri. Că să aibe ce să-i arate lui Lewis.

Alegerea acestui nume a fost un proces foarte dificil. Erau deja peste 5000 de propuneri. Ford făcuse o ofertă de 250 de dolari celui care va veni cu un nume potrivit pentru noul model. Thunderbird a fost propunerea lui Alden Gibberson. Numele a devenit oficial pe 15 februarie 1954, iar Gibberson nu și-a ridicat niciodată premiul. thunderbird - Thunderbird Sports Roadster 1962

Producția mașinii începe în 9 septembrie 1954 și a generat imediat agitație. Cererea a fost atât de mare încât lansarea ei a fost făcută cu o luna înainte de data anunțata inital. Doar în primele 10 zile de la lansare s-au vândut 3500 de bucăți. Un număr foarte mare pentru acei ani.

Modelul din 1955 avea un preț de bază de 2,695 de dolari în timp ce modelul decapotabil se vindea cu 2,765. Îl puteai găsi în cinci culori. Albastru, Negru, Alb, Galben sau Roșu. Motorul Mercury 292, V-8 avea 198CP (cele cu cutie automată de viteze) și 193 cele cu cutia manuală.
Fără îndoială a fost și încă este o mașină ce își merită numele. Superbă, puternică și celebră. Prețul ei astăzi variază de la 20.000 la 50.000 de dolari, în funcție de îmbunătățiri.

 

Citeste totul despre:

Comentarii


Autorul este singurul responsabil pentru comentariile postate pe acest site si isi asuma in intregime consecintele legale, implicit eventualele prejudicii cauzate, in cazul unor actiuni legale impotriva celor afirmate.