Vrei să fii organizat? Uite cum să nu mai pierzi timpul degeaba

g

Vrei să fii organizat? Uite cum să nu mai pierzi timpul degeaba. Cu toții am trecut prin asta – pierdem timpul pe rețelele sociale și amânăm cele mai dificile sarcini pe care le avem de îndeplinit. Acest lucru se numește procrastinare și poate apărea în forme multiple, de la pauze dese de cafea și până la a sta constant de vorbă cu colegii de birou.

Procrastinarea este deseori atribuită unui management ineficient al timpului, dar această problemă are rădăcini mult mai adânci. Totul pornește, de fapt, de la fricile, emoțiile și procesele noastre mentale. Odată ce ajungem să înțelegem ce cauzează cu adevărat procrastinarea putem găsi soluții reale pentru a trece peste acest obstacol banal. Joseph Ferrari, profesor de psihologie la Universitatea DePaul și unul dintre pionierii cercetărilor moderne pe tema procrastinării, susține că: “Nu are nicio legătură cu managementul timpului. Să-i spui unei persoane care se confruntă cu procrastinarea să se apuce pur și simplu de treabă e ca și cum i-ai spune cuiva care suferă de depresie să fie mai fericit.”

Așadar, pentru a depăși problema procrastinării, nu va fi suficient doar să vă doriți acest lucru, ci este esențial să o abordați dintr-o perspectivă rațională, urmând aceste 5 sfaturi:

  1. Definiți-vă clar obiectivele – În momentul în care nu știm în ce direcție ne îndreptăm, incertitudinea ne poate afecta productivitatea și, astfel, ajungem să nu ne mai îndeplinim sarcinile. Înainte de a începe să lucrați, puneți pe hârtie care sunt obiectivele tangibile și ce motive aveți pentru a vă dori îndeplinirea sarcinilor respective. Atunci când vă doriți să aflați mai multe despre un anumit subiect, clarificați de ce și cum puteți face acest lucru. Un exemplu în acest sens ar fi să vă decideți să citiți 12 cărți despre startup-uri pentru a învăța mai multe despre cum se construiește o companie. Dacă obiectivele voastre și modul în care trebuie să acționați pentru a le îndeplini sunt clare, veți reuși să reduceți incertitudinea și să vă apropiați considerabil de îndeplinirea oricărei sarcini.
  1. Stabiliți-vă obiective mai mici în cadrul unui proiect de amploare – Câteodată se întâmplă ca volumul de muncă din cadrul unui proiect să vă sperie. În loc să priviți totul ca pe un singur obiectiv, luați exemplul performerilor de top și stabiliți-vă sarcini mai mici și ușor de realizat, astfel încât misiunea voastră principală să devină tangibilă. Planificați îndeplinirea obiectivelor în pași mult mai mici și veți observa că, pe măsură ce le rezolvați, munca voastră va deveni din ce în ce mai ușoară.
  1. Depășiți-vă emoțiile – Performerii de top nu se lasă pradă emoțiilor și nu le permit să le influențeze etica muncii sau abilitățile lor de îndeplinire a sarcinilor. Aceștia depășesc emoțiile negative și reușesc să își îndeplinească obiectivele cu succes. Este nerealist să așteptați să aveți dispoziția necesară înainte de a vă apuca de muncă. Câteodată, trebuie pur și simplu să ne străduim să lucrăm, în ciuda acestor emoții negative. Dacă vi se întâmplă să simțiți că nu puteți lucra la capacitate maximă, rezervați-vă un moment pentru a analiza aceste sentimente – poate ceea ce vă deranjează este singurătatea sau chiar oboseala. Dacă veți acționa în acest fel, pe lângă beneficiile evidente aduse de îndeplinirea sarcinilor, chiar și atitudinea dumneavoastră se va îmbunătăți considerabil atunci când vă veți gândi că ați reușit să duceți munca la bun sfârșit, în ciuda dispoziției proaste.
  1. Pregătiți-vă o strategie pe termen lung – Vi se întâmplă câteodată să simțiți că toate obiectivele dumneavoastră profesionale depind de îndeplinirea următoarei sarcini pe care o aveți de îndeplinit? Acest lucru duce la supraestimarea obiectivelor din viitorul apropiat și la distorsionarea viziunii de ansamblu. Citându-l pe Bill Gates, fondatorul Microsoft: “Majoritatea oamenilor supraestimează ce pot face într-un an și subestimează ce pot face în 10 ani.” Antreprenorii de top își stabilesc un obiectiv pe termen lung ce reduce nivelul de stres, astfel încât pe termen scurt aceștia pot rămâne concentrați în a-și executa sarcinile de zi cu zi. Dacă reușiți să îndepliniți cu succes mai multe obiective minore, veți construi, în timp, ceva major și mult mai stabil. Întregul dumneavoastră succes nu se bazează doar pe următoarea sarcină pe care o aveți de îndeplinit, deci evitați să vă concentrați exclusiv pe aceasta. În schimb, pentru a evita extenuarea și prioritizarea ineficientă a sarcinilor, este recomandat să rămâneți în permanență concentrați asupra misiunii pe termen lung.
  1. Dezvoltați-vă noi obiceiuri – Creierele noastre se bazează pe rutine ce direcționează acțiunile și comportamentele noastre. Acești “algoritmi” fac parte din ADN-ul nostru. Nu putem să ne luptăm cu genetica, dar o putem studia și analiza, astfel încât să ne înțelegem propriile comportamente. Fără să ne dăm seama, ajungem să dezvoltăm obiceiuri ce înrădăcinează dorința noastră de a procrastina, cum ar fi să deschidem Facebook-ul de îndată ce ne așezăm la birou. Performerii de top au suficient autocontrol pentru a înlocui aceste obiceiuri dăunătoare cu unele productive. Puteți face și dumneavoastră acest lucru dacă analizați modul în care funcționează aceste obiceiuri și dacă depuneți un efort conștient pentru adoptarea unor rutine pe măsura succesului dorit.

Citeste continuarea: Doru Dima

Foto: andreearaicu.ro

fii organizat - atentie  1Citeste si: Timpul nu se învechește niciodată

Ai și tu un text pe care vrei să-l faci cunoscut? Trimite-l la noi: office@perfectimperfecte.ro

Suntem si pe FACEBOOK. Da-ne un LIKE- Perfect Imperfect

 

Comentarii


Autorul este singurul responsabil pentru comentariile postate pe acest site si isi asuma in intregime consecintele legale, implicit eventualele prejudicii cauzate, in cazul unor actiuni legale impotriva celor afirmate.

Citeste si...

Cele mai citite