Soft skills – un nou trend în mediul organizațional

soft - adult education 2706977 960 720

soft - FB IMG 1505192423922 150x150Articol scris de Corina Marcu. Soft skills – un nou trend în mediul organizațional. Tot auzim în ultima vreme despre conceptul de „soft skills”. Devenit un trend în mediul organizațional, departamentele de HR încearcă și chiar reușesc să își mobilizeze resursele necesare pentru a implementa dezvoltarea abilităților de tip soft în cadrul organizației. O întrebare pertinentă: „Ce sunt abilitățile soft, până la urmă?”

A deține în arsenalul dumneavoastră profesional cunoștințele și abilitățile tehnice necesare desfășurării activității profesionale reprezintă doar o parte din performanța rezultată la locul de muncă. În completarea abilităților „hard”, avem nevoie și de abilități „soft” (soft skills). Abilitățile personale de tip soft sunt acele abilități care ne permit să lucrăm eficient unii cu alții. Indiferent de poziția pe care o ocupă fiecare dintre noi, dincolo de tipul de organizație în care lucrăm, oamenii lucrează cu oameni.

Citește și: 5 abilități cruciale pentru avansarea în CARIERĂ

Deoarece abilitățile personale sunt despre cât de mare este puterea dumneavoastră interioară și despre eficiența dumneavoastră interpersonală, atâta vreme cât lucrați cu oameni, aceste abilități sunt valoroase pentru cariera dumneavoastră.  A deține și gestiona aceste abilități este o călătorie continuă. Puteți atinge un anumit nivel de competență în a le gestiona, însă întotdeauna vă puteți confrunta cu situații noi sau oameni care vă vor testa din punct de vedere al abilităților dumneavoastră personale și vă pot determina să învățați mai mult.

 Abilitățile soft sunt acele atribute personale care ne permit să relaționăm eficient cu ceilalți. Aceste abilități îmbunătățesc calitatea interacțiunilor personale și conduc la un grad mai ridicat de performanță și satisfacție al serviciului. Spre deosebire de abilitățile hard, care sunt tehnice și țin de cunoștințele cu care venim la job, abilitățile soft pot fi aplicate unei arii extinse de situații. Abilitățile personale îmbrățișează atât trăsăturile de personalitate precum optimismul, cât și abilitățile ce pot fi transpuse în practică, precum empatia.

Abilitățile Soft includ comunicarea, ascultarea, empatia, networking ( dezvoltarea unei rețele sociale), încredere în sine, oferirea și primirea de feedback, managementul timpului, managementul stresului, gestionarea conflictelor, inteligența emoțională, și nu numai. Ca orice tip de abilitate, și cele soft pot fi învățate. A vă acorda timpul necesar pentru a vă dezvolta abilitățile „soft”, poate contribui la un job mai eficient, mai armonios, mai productiv, precum și la satisfacția dumneavoastră profesională, per ansamblu.

Sursă foto: Pixabay

soft - fear 150x150Citește și: Frica, aliatul sau duşmanul nostru? 

Ai și tu un text pe care vrei să-l faci cunoscut? Trimite-l la noi: office@perfectimperfecte.ro

Suntem și pe FACEBOOK. Dă-ne un LIKE- Perfect Imperfect

Comentarii


Autorul este singurul responsabil pentru comentariile postate pe acest site si isi asuma in intregime consecintele legale, implicit eventualele prejudicii cauzate, in cazul unor actiuni legale impotriva celor afirmate.