Ce să consumi dacă ai colesterolul mare

colesterolul mare - colesterolul mare 1024x998

Ce să consumi dacă ai colesterolul mare. Când nivelul colesterolului este ridicat, recomandabil este să creştem consumul de peşte gras în detrimentul cărnii roşii. Conţinutul omega-3 din peşte are un efect protector asupra sistemului cardiovascular. Este momentul să ne bucurăm. În contrapartidă, trebuie să limităm consumul de carne roşie, bogată în acizi graşi saturaţi.

  • Ne putem permite până la 6 ouă pe săptămână fără riscul de creştere a colesterolului.
    Studii recente arată că putem mânca până la 6 ouă pe săptămână, fără riscul de creştere a nivelului de colesterol. Cercetătorii spun că persoanele care ar trebui să fie atente sunt cele ce suferă de diabet de tip 2 şi cele care au un nivel mare al trigliceridelor, căci aceste două grupuri prezintă un risc mai mare de a suferi o creştere a colesterolului în urma consumului unui număr mare de ouă.
  • Pentru a avea o alimentaţie anti-colesterol, trebuie să evităm consumul de unt şi să folosim cu moderaţie pentru gătit uleiul de măsline.Untul este bogat în colesterol. Trebuie deci să evităm toate produsele bogate în grăsimi saturate de origine animală: carne grasă, mezeluri, produse lactate grase
  • Împotriva colesterolului putem creşte consumul de ovăz.Fibrele din ovăz împiedică reabsorbţia parţială de săruri biliare în intestin, reducând astfel producţia de colesterol în ficat.

colesterolul mare - sunca de curcan1Citeste si: OMS- Carnea procesata este cancerigena!

  • Alimentele bogate în colesterol sunt gălbenuşurile de ou, organe, crustacee.Colesterolul este concentrat în gălbenuşul de ou, nu există niciun colesterol în albuşul de ou. Organele şi fructele de mare sunt alte alimente bogate în colesterol. În mod deosebit peştele este bogat în acizi graşi omega-3. Atenţie, chiar dacă conţine acizi graşi buni, nu trebuie să consumăm acest aliment în exces.
  • Consumând produse lactate cu conţinut scăzut de grăsime, este aceasta o idee bună pentru reducerea colesterolului? Produsele lactate sunt bogate în proteine, calciu şi, acestea trebuie să facă parte din regimul alimentar zilnic. Alege produse cu conţinut redus de grăsimi si vei diminua considerabil aportul de acizi graşi saturaţi.
  • În lupta pentru reducerea colesterolului sunt preferate cerealele integrale.Dacă este necesar să limităm consumul de acizi graşi saturaţi, în paralel trebuie să creştem consumul de fibre din dieta noastră, prin consumul de fructe, legume şi cereale. Dar să nu uităm că doar cerealele integrale sunt bogate în fibre.

Citeste continuarea aici: DeStiut

Foto: fissac.com

colesterolul mare - moringa 150x150Citeste si: Moringa, planta mracol prea puțin cunoscută

Ai și tu un text pe care vrei să-l faci cunoscut? Trimite-l la noi: office@perfectimperfecte.ro

Suntem si pe FACEBOOK. Da-ne un LIKE- Perfect Imperfect

 

Comentarii


Autorul este singurul responsabil pentru comentariile postate pe acest site si isi asuma in intregime consecintele legale, implicit eventualele prejudicii cauzate, in cazul unor actiuni legale impotriva celor afirmate.