YOGA – Cele 5 ritualuri tibetane împotriva îmbătrânirii

tibetan - 6011047041 db62cd9be6 b 1000x666

YOGA – Cele 5 ritualuri tibetane impotriva îmbătrânirii În multe societăţi se pune accentul pe ritualurile de frumuseţe care să ajute la întinerire, sau cel puţin la încetinirea procesului de îmbătrânire. Fie că e vorba de la banalul vopsit al părului, folosirea produselor antiimbatranire, operaţii estetice, tratamente pe baza de pastile – toate reprezintă un efort în lupta cu vârstă reală.

Din fericire există o metodă prin care nu numai că poţi arată mai tânăra dar te vei simţi în aceeaşi măsură. Cu mii de ani în urmă tibetanii au descoperit 5 exerciţii denumite mai târziu „fântână tinereţii” care sunt recunoscute pentru a încetini sau chiar a schimbă traiectoria multor procese ale îmbătrânirii.

Chiar dacă practicile de yoga au devenit foarte populare în ultima perioada, rămâne totuşi o practică antică. Practicată de 5000 de ani, se spune că a fost adusă în secolul 12 din India, unde călugării tibetani au modificat unele formule, formându-se ritualurile tibetane.

Acestea aveau rolul de a energiza organismul şi a-l face mai puternic dar şi de a încetini îmbătrânirea.

Cele 5 ritualuri tibetane trebuiesc făcute în ordine consecutiv. Chiar dacă nu sunt făcute împreună se spune că oricum îţi deschid chakrele şi îţi îmbunătăţesc sănătatea.

Beneficiile celor cinci ritualuri tibetane

  1. O executare perfectă a acestor exerciţii va reduce câteva kilograme de pe mijloc, loc unde te plângi întotdeauna când ajungi la vârstă a două.
  2. Va creşte concentraţia oxigenului din sânge, ceea ce va accelera metabolismul, ducând la o pierdere în greutate mai rapidă.
  3. Va îmbunătăţii tonusul
  4. Prin exersarea acestor ritualuri se va creea şi o curăţire a sistemului limfatic şi se vor elibera şi mai multe toxine din corp (factorul principal în accelerarea îmbătrânirii). În concluzie reprezintă o bună metodă de detoxifiere, de aceea la prima „şedinţa” corpul se va simţi puţin slăbit, tocmai din cauza acestor detoxifiari.
  5. Îţi vor defini postura, creând o spinare mai flexibilă că a unui copil.
  6. Îţi vor crea un echilibru hormonal, care odată cu vârstă începe să se dezechilibreze balanţă. Un sistem endocrin echilibrat este secretul unei vieţi mai lungi, al energiei, sănătăţii şi al tinereţii.
  7. Se fac uşor şi dau rezultate
  • Primul ritual tibetan

Exerciţiul: Stai în picioare, relaxată, cu mâinile ridicate la nivelul umerilor şi formează o mişcare în direcţia inversă a acelor de ceas. Privirea înainte, nu te focusa pe ceva anume, lasă-ţi ochii relaxaţi privind tot ce îi iese în cale, în timp ce te mişti. Revin-o la poziţia dreapta inţială pentru a nu-ţi pierde stabilitatea şi să simţi că ameţeşti. Exerciţiul se face de 21 de ori.

Respiraţia: Inspiră până simţi că îţi umpli stomacul şi expiră până consideri că a ieşit tot aerul din stomac. O cântăreaţa de opera, un actor sau un practician de yoga cunosc beneficiile respiraţiei din acel punct al corpului. Când te opreşti din rotaţie inspiră cât mai mult aer, până simţi că nu mai are unde intră. De reţinut este faptul că trebuie să inspiri încet că şi cum ai miroşi un parfum, nu repede. În acest mod nu vei mai simţi senzaţia că încă te învârti şi îţi vei recăpăta echilibrul.

Recomandări: Fă această mişcare de 21 de ori. Viteză nu e importantă, tot ce contează este să creezi continuu această mişcare şi apoi să te opreşti.

Citeşte şi continuarea: Feminis.ro

Foto: yogabasics.com

tibetan - reguli de alimenta  ie 150x150Citeste si: Indra DEVI a trăit 103 ani. Avea 25 de reguli de alimentație .

Ai și tu un text pe care vrei să-l faci cunoscut? Trimite-l la noi: office@perfectimperfecte.ro

Suntem si pe FACEBOOK. Da-ne un LIKE- Perfect Imperfect

Comentarii


Autorul este singurul responsabil pentru comentariile postate pe acest site si isi asuma in intregime consecintele legale, implicit eventualele prejudicii cauzate, in cazul unor actiuni legale impotriva celor afirmate.