ALEGERI 2016 – Cum sa rezolvam traficul de cosmar din Bucuresti!

- 12019110 10206367994173632 65429152 o1 1024x683

Ce imi doresc de la viitorii primari? Stati linistiti, nu am luat-o razna!  Mi-a venit in minte intrebarea asta, fix cand am facut ochii mari. De ce am facut ochii mari, intr-o asa zi frumoasa? Pai cum sa va spun altfel, aveam in fata pasajul de la Piata Muncii! Iata!- 11999891 10206367994253634 66275536 n1 450x745Full, bara la bara, nicio sansa sa o iei pe altundeva. Si acum,  condu Zeiceasco!  wtf#&@%$$ …ma iertati, am injurat in gand! - 12019110 10206367994173632 65429152 o 450x300Si m-am  tot gandit de atunci: ce imi doresc de la viitorul primar?  Ce poate el mai exact sa faca? Ce pot face si viitorii primari de sector.  Si mi-a venit sa rad. Mai avem asteptari de la ei? Aveeeeem! O cafeluta, o biscuite! Avem sase primari de sector din care doi sunt suspendati si cercetati pentru spagi impresionante. Evident, ei spun ca sunt nevinovati. Avem un primar general care ne-a promis o autostrada suspendata. Singurul lucru suspendat acum e chiar el, tot pentru luare de mita. „N-am luat niciodata, ma!” Limbaj exemplar, via primar exemplar!  Si mai avem  si un viceprimar demisionar. Asta ce-o fi patit? Mi-a soptit o vrabiuta ca nici el nu se simte foarte bine si ca in curand ar putea si el sa primeasca in dar niste bratari! De urmarit!  Asadar, ce sens are sa mai avem asteptari? De ce sa ii mai platim pe oamenii astia? Si raman la parerea ca daca tot ii adunam de pe la DNA, macar sa nu mai avem asa de multi. Poate ca ar fi mai bine sa avem un SINGUR  primar general, un consiliu in care (de preferat) primarul sa aiba majoritate si cu asta basta. La treaba camarazi!  Dar sa zicem ca ramanem asa cu sase primari de sector si un edil general. Ce ne dorim de la ei? Ce probleme trebuie rezolvate in Bucuresti? Sa le luam pe rand. Hai sa ne referim azi la TRAFIC. Nu sunt specialista, insa e foarte simplu de observat ca, an de an, problema nu se rezolva. Din pacate in fiecare an, exceptie fac lunile cu concedii, traficul devine infernal. Am cautat pe internet sa vad ce parere au cei care se pricep la zona auto. Mi s-au parut foarte clare opiniile celor de la Promotor. Iata zece solutii pentru un trafic mai relaxat in Bucuresti.

1. Amenajarea de parcări subterane şi sancţionarea parcării ilegale în punctele fierbinţi

Acţiuni susţinute ale Poliţiei pentru a amenda contravenienţii care parchează în zonele cu trafic mare şi blochează circulaţia – nu doar că ar aduce bani la buget, dar ar permite fluidizarea imediată a traficului, chiar de mâine, fără costuri. - sensuriunice 2 450x275

2. Transformarea intersecţiilor în sensuri giratorii ori de câte ori acest lucru este posibil

Transformarea intersecţiilor în sensuri giratorii permite fluidizarea traficului. Aceasta este soluţia corectă, iar nu construcţia unor pasaje supra sau subterane foarte scumpe. Pasaje de milioane de euro, care debuşează în intersecţii in T – cum se întâmplă în cazul pasajului Pipera, sunt o aberaţie costisitoare.- pasaj pipera 450x273

3. Prelungirea culorii roşii a semaforului pentru toate direcţiile cu 3-4 secunde

Aceasta ar permite evacuarea intersecţiei, având în vedere obiceiul românilor de a porni în viteză de la stop şi de a se bloca unii într-alţii. Timpul aparent pierdut ar fi, de fapt, câştigat.

4. Crearea de bretele pentru efectuat virajul de dreapta, cu prioritate pentru pietoni.

Efectuatul manevrei la dreapta ar trebui să fie permis cât mai des, cu galben intermitent. Dublarea benzilor de circulaţie pe bretelele de conexiune cu bulevarde circulate este şi ea necesară – când un bulevard de 3 benzi se restrânge brusc într-una singură, îl poţi lărgi şi la 5 benzi cu sens unic, tot degeaba. Lărgirea bretelelor de legătură este mai importantă şi mai puţin costisitoare decât lărgirea bulevardelor.

5. Realizarea de sensuri unice acolo unde acest lucru este posibil

Sensurile unice pe bulevarde cu tramvai pe mijloc sunt o inovaţie halucinantă a autorităţilor române. Asta nu înseamnă că sensurile unice sunt o idee proastă, cu condiţia ca ele să fie aplicate în special pe distanţe medii, nu lungi. În plus, dacă prima stradă după o intersecţie are sens unic spre dreapta, acolo unde este posibil, în locul virajului spre stânga, care blochează de multe ori traficul, şoferii pot fi dirijaţi să efectueze trei viraje de dreapta. Aparent durează mai mult, dar de fapt elimină blocajele în trafic.

vezi continuarea aici: promotor.ro

PS: Poate asa nu ne mai petrecem toata viata in masina, incercand sa ajungem de la munca …acasa! Asa sa ne ajute Dumnezeu!

Live & Believe

Comentarii


Autorul este singurul responsabil pentru comentariile postate pe acest site si isi asuma in intregime consecintele legale, implicit eventualele prejudicii cauzate, in cazul unor actiuni legale impotriva celor afirmate.