Trăieşte ca un nutriţionist – 10 reguli pe care să le respecţi!

nutriţionist - The Best Guide to a Healthy Life and Longevity
Ingrijirea Pielii - Instantly Angeless

Trăieşte ca un nutriţionist – 10 reguli pe care să le respecţi! La fiecare început de an, de lună, de săptămână îţi propui să mănânci bio, să bei mai multă apă, să dormi mai mult, să ai o viaţă sănătoasă. Dacă nu ai reuşit încă să te organizezi, nu mai pierde timpul! Iată setul de reguli simple pe care le respectă orice medic de nutriţie.

 

Citeşte şi: Mai slăbim şi noi puţin?

  1. Ia micul dejun în fiecare zi. Ştiu că pare un clişeu plictisitor, dar dacă vei încerca să mănânci măcar puţin dimineaţa, vei observa diferenţa pe parcursul zilei. Foamea se va instala mai greu şi vei avea energie să-ţi duci la bun sfârşit treburile. În plus, nu vei mai fi tentată să ronţăi orice îţi pică în mână. Optează pentru iaurturi uşoare şi cereale integrale la micul dejun. Poţi adăuga fructe şi nuci. Ouăle sunt o opţiune foarte bună pentru o zi solicitantă.
  2. Micşorează porţiile. Alege să mănânci în farfurii mai mici şi să nu îţi mai încarci stomacul până la refuz. Mai bine mănânci mai puţin şi des, decât mult şi rar.
  3. Ai grijă la combinaţiile periculoase. Alimentele grele, carnea şi carbohidraţii trebuie consumate cu salate şi legume. Nu combina proteinele cu cartofi, porumb şi produse de patiserie. De asemenea, nici combinaţia de grăsimi cu carbohidraţi nu e una prea fericită pentru digestie. Fructele se digera repede, de aceea e mai bine să le consumi între mese şi să nu le amesteci cu alte alimente. În acest fel vei beneficia de toate vitaminele şi mineralele pe care ţi le oferă.
  4. Mănâncă mai puţină carne şi mai multe legume. Carnea în exces încetineşte digestia şi predispune la constipaţie. Alege carnea slabă de pasăre şi peştele pentru meniul tău şi încearcă să nu mănânci carne în fiecare zi. În plus, mănâncă mai multe legume, din care să-ţi extragi vitaminele şi mineralele de care are nevoie corpul tău.
  5. Alege alimente de calitate. Mai bine puţin şi bun, decât mult şi de proastă calitate. Când mergi la cumpărături, alege produse cât mai sănătoase, crescute fără chimicale. Evită produsele gata preparate. Mergi pe alimente de baze: lactate, ouă, orez, legume, fructe, cărnuri, peşte, etc
  6. Evită zahărul. Chiar dacă nu are gust dulce, aproape orice produs ambalat conţine îndulcitor. Citeşte cu atenţie ingredientele şi mănâncă cât mai puţine dulciuri. Dacă şi-e poftă de ceva bun, alege un fruct.
  7. Nu mânca seara tarziu. Încearcă să nu încarci stomacul foarte mult seara. Ia cina cât mai devreme cu putinţă şi nu mai trişa după. Evită să ronţăi snak-uri la televizor sau să dai iama în frigider la 12 noaptea. Mâncarea se va pune direct pe burtă şi îţi va tulbura somnul.
  8. Bea apă. Nu e musai să consumi 2 litri pe zi, dar fă-ţi un obicei în a te hidrata. Te vei simţi mai suplă şi mai energică. Apa este viaţă!
  9. Dormi suficient. Poate nu ştiai, dar cu cât dormi mai mult, cu atât vei slabi. În timpul somnului corpul uman se reface, aşa că orele de odihnă sunt vitale pentru un organism sănătos.
  10. Fă mişcare. Chiar dacă nu-ţi place să mergi la sală, mişcarea este extrem de importantă pentru a avea un tonus bun, aşa că mergi cât mai mult pe jos, urcă scări, fă curăţenie, plimbă-te, pune-ţi muşchii la treabă.

 

nutriţionist - happy life  150x150

Enjoying the sun

Foto: furnicology.com, inlifehealthcare.com

Citeşte şi: 4 exerciții simple și foarte eficiente pe care le poți face la birou

Ai și tu un text pe care vrei să-l faci cunoscut? Trimite-l la noi: office@perfectimperfecte.ro

Suntem şi pe FACEBOOK. Dă-ne un LIKE- Perfect Imperfect

Comentarii


Autorul este singurul responsabil pentru comentariile postate pe acest site si isi asuma in intregime consecintele legale, implicit eventualele prejudicii cauzate, in cazul unor actiuni legale impotriva celor afirmate.